LITERARY CURRICULUM
3rd March 2023, 11 am, Sala Riunioni Palazzo Venera
João Dionísio (University of Lisbon)
Mário Cesariny and Music
15th March 2023, 2:15 pm, Sala Riunioni, Palazzo Venera (aula virtuale)
Pavel Arsenev (Università di Grenoble)
The Tactic of Linguistic Exile between Political Emergency and Poetological Programme
April 18, 3:00 p.m., Sala Riunioni, Palazzo Venera (virtual room)
Françoise Graziani (Université de Corse Pasquale Paoli)
L’éthique interculturelle de la Méditerranée de l’Antiquité à la Renaissance (poésie, philosophie, mythographie)
Locandina dell’evento
11th May 2023, 12:00 p.m., Aula B1, Palazzo Boilleau (virtual room)
Simone Trecca (University Roma Tre)
Teatro e costruzione culturale del trauma: la drammaturgia della memoria nella Spagna attuale
25th May 2023, h. 3:00 pm, Aula Magna Palazzo Boilleau
Angela Tarantino (Università di Roma La Sapienza)
Il motivo del vampiro nello spazio balcanico tra Medioevo e Modernità
LINGUISTIC CURRICULUM
27th March 2023, 10:00 a.m., Aula Magna Palazzo Matteucci (aula virtuale)
Massimiliano Demata (University of di Turin)
Conspiracy Theories and (Dis)Orders of Discourse: Reconfiguring scientific and political language at times of crisis
13th April 2023, 11:00 a.m., Sala Riunioni Palazzo Venera (virtual room)
Antonella Sorace (University of Edinburgh)
L’ecologia del bilinguismo: come cambia la L1 in funzione della L2
17th April 2023, 2:30 pm, Sala Riunioni, Palazzo Venera (virtual room)
Joachim Gerdes (University of Genoa)
Pragmatica e ordine delle parole nel campo intermedio del modello topologico della frase tedesca.
20th April 2023, h. 11:00, Sala Riunioni, Palazzo Venera (virtual room)
Gilles Authier (École Pratique des Hautes Etudes, Paris, France)
L’aspetto verbale in Eurasia occidentale: tipologia e diacronia,
26th April 2023, 12 p.m., Sala Riunioni, Palazzo Venera (virtual room)
João Paulo Martins Silvestre (Universidade de Aveiro, Portugal)
Research in Portuguese onomastics: the linguistic status of proper names, contemporary naming practices, and opportunities for corpus-based studies.
The page is updated regularly.